Як писати новини?

Правильно писати новини – ціле мистецтво. Ми покажемо Вам, як можна цікаво написати про подію, щоб привернути увагу читачів. Приклади вдалих і не дуже заголовків, лідов, бекграунду допоможуть краще засвоїти матеріал і застосовувати знання на практиці . Пропоную почитати новости

Щоб написати цікаву новину для сайту або оффлайн-видання, необхідно виконати кілька вимог щодо структури, стилю та створення привабливого заголовка.

Структура новини

Заголовок. Повинен привертати увагу і викликати інтерес до новини.
Лід – перший абзац, який відповідає на запитання – хто, що, де, коли і як зробив.
Зміст новини – розкриває зміст ліда більш докладно.
Бекграунд – додаткова (часто довідкова інформація, яку автор новини вважав за необхідне додати. Наприклад, в бекграунд можна додати передісторію подій.
Як написати заголовок?

Є кілька варіантів зробити заголовок новини:

Стандартний заголовок. Викладає суть новини, без «жовтизни», інтриг та інших прийомів привернути увагу. Підходить для ділових видань та корпоративних сайтів. Працює у випадку, якщо подія сама по собі цікаво аудиторії і немає необхідності в додаткових прийомів залучення уваги.
Приклади:

Біржа Х запровадила платні акаунти користувачів (фрілансерів цікаво дана подія сама по собі)

Курс долара впав до Х рублів

Заголовок-інтрига викликає бажання прочитати новину і дізнатися, «чим справа кінчилася». Містить недомовленість, яка викликає бажання відкрити сторінку з новиною.
Приклад:

У списку Форбс змінився лідер (не вказуємо ім’я, щоб викликати інтерес у читачів, хто ж став найбагатшим?)

Ще три банки позбавили ліцензій (і не вказуємо, які це банки – щоб прочитали новину і подивилися).

Заголовок-запитання. Дуже добре працює на залучення уваги. Однак враховуйте, якщо всі новини на Вашому сайті будуть мати заголовок-запитання, це буде виглядати дивним, і ефективність таких заголовків знизиться.
Приклад:

Фондовий ринок обвалився. Що кажуть експерти?

Які опції отримає новий BMW?

Заголовок-коментар. В якості заголовка використовуємо цитату особи, що є героєм новини. Подібні заголовки можна побачити на спортивних сайтах. Подібні заголовки добре працюють на сайтах-клубах, які об’єднують фанатів якої-небудь групи, спортсмена, відомої особистості.
Приклад:

Відомий фігурист: «Я повернуся на лід!»

Лід новини

Лід – це перший абзац. Його можна писати в телеграфному стилі. Викладати суть новини (хто, що, де) і найважливіші факти, пов’язані з новиною. Зверніть увагу на приклад нижче – новини дан джерело інформації (блозі компанії), суть події (перехід на платні акаунти), найважливіша інформація – вартість аккаунта (1000 руб.).

Приклад ліда:

10 березня 2012 року керівництво біржі Х заявило у своєму блозі про перехід на платні акаунти для всіх користувачів. Мінімальна вартість аккаунта – 1000 рублів на місяць. Якщо фрілансер не купує аккаунт, його профіль блокують.

Зміст новини

Два-три абзаци, що розкривають подробиці події. Також у змісті можуть йти коментарі учасників події у вигляді прямої або непрямої мови.

Наприклад:

У фрілансерів є два тижні, щоб вирішити – переходити на платний аккаунт або піти з біржі. На думку представників сервісу, платний аккаунт залишить на біржі тільки досвідчених фрілансерів, щоб підвищити якість послуг для замовників.

При оплаті аккаунта на кілька місяців вперед фрілансер отримує знижки. Наприклад, оплата аккаунта на 1 рік коштує 10000 рублів замість стандартної суми 12000 рублів.

Бекграунд

Додаткова, часто довідкова інформація про учасників події. Наприклад, якщо Ваша новина присвячена інтернет-сервісу, в бекграунді можна зазначити, коли заснований сайт, розмір його аудиторії, виручку, прибуток, підкреслити масштабність проекту